Ο Δημήτρης Χριστοφορίδης και ο Χρήστος Αθανασιάδης είναι οι ιδιοκτήτες του ομίλου Nice n Easy και συνεταίροι σχεδόν 20 χρόνια. Πρωτοσυναντήθηκαν στη Ρόδο το 2005 στο εστιατόριο κάποιου ξενοδοχείου όπου ο Χρήστος εργαζόταν ως σεφ και ο Δημήτρης έκανε τις διακοπές του. Είχε μόλις πουλήσει το τελευταίο του εστιατόριο στην Αμερική και σκεφτόταν να επιστρέψει στην Ελλάδα. Αναζητώντας νέα project στην Αθήνα, αποφάσισαν να συνεταιριστούν. 

Το πρώτο εστιατόριο που έκαναν οι δυο τους ήταν το Νice n Easy στο Κολωνάκι το οποίο άνοιξε το 2008. Εκεί συναντηθήκαμε κι εμείς μια Δευτέρα πρωί γιατί αυτό είναι το γούρι τους, το στέκι τους, το στρατηγείο τους, από εδώ ξεκίνησαν όλα κι εδώ επιστρέφουν πάντα.

Ένας όμιλος με σημαντική παρουσία στην Εστίαση

Σήμερα ο όμιλος Nice n Easy αριθμεί 15 καταστήματα σε Αθήνα και Μύκονο ενώ είναι είναι θέμα ημερών να ανοίξει και η Ibiza! Kάτω από το brand Nice-n-Easy λειτουργεί η Μύκονος στην Αλευκάντρα, αλλά και το μεγαλύτερο και πιο καινούριο όλων ο Πειραιάς, που βρίσκεται στον 3ο όροφο του ανακαινισμένου Πύργου του Πειραιά με δύο διαφορετικά projects το Nice n Easy Bistrot και το Nice n Easy Cafe. Τα υπόλοιπα είναι: Το Frankie σε Αθήνα και Μύκονο με ιταλική κουζίνα, το Τhe Amorous Project restaurant bar με νεοϋορκέζικη-ιταλική κουζίνα, το Νyn Esti στο ΕΜΣΤ, το Santanna beach bar-restaurant στην Παράγκα της Μυκόνου, το Lyra στην Πλάκα με μοντέρνα ελληνική κουζίνα, το Zinglee all day bistrot στην Τσακάλωφ, το εστιατόριο Byzantino και το Vosporos cafe στο γήπεδο της ΑΕΚ, το Mystilli στο Θησείο, καθώς επίσης και δύο caterings το Foodies και το Excuisite. Το καλοκαίρι όταν όλα τα καταστήματα βρίσκονται σε λειτουργία, απασχολούν σχεδόν 1000 άτομα προσωπικό, με τη Μύκονο μόνο να φτάνει τα 500-600 άτομα! 

Nice n Easy

Ο Χρήστος Αθανασιάδης του Nice n Easy

Nice n Easy

Ο Δημήτρης Χριστοφορίδης συμπληρώνει το χαρακτηριστικό δίδυμο του ομίλου.

Οι νέες εξελίξεις: Πώς συνδέεται ο όμιλος με το Γιασεμί της Πλάκας; 

Τις τελευταίες μέρες, τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα πάνω στο ηχηρό κλείσιμο του καφέ «Γιασεμί», του πιο εμβληματικού χώρου εστίασης στα γραφικά σκαλάκια της Πλάκας που για χρόνια αποτελούσε πόλο έλξης για τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη, αλλά και για όσους από εμάς αναζητούσαν άρωμα και εικόνες παλιάς Αθήνας. Το γεγονός, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει προκαλέσει τα τελευταία 24ωρα έντονη συζήτηση εντός και εκτός ψηφιακού κόσμου. Ταυτόχρονα, ο όμιλος Nice n Easy βρίσκεται επίσης στο προσκήνιο. Πώς συνδέονται αυτά τα δύο; Όπως μάθαμε, ο όμιλος Nice n Easy είναι αυτός έχει προχωρήσει στην αγορά του ακινήτου, το οποίο στέγαζε μέχρι πρότινος το Γιασεμί, μετά από διαδικασία πώλησης στην οποία είχε προχωρήσει ο ιδιοκτήτης του χώρου. Το ακίνητο μάλιστα, ανήκει εδώ και δύο χρόνια περίπου στον όμιλο. «Κατανοούμε την αγάπη πολλών ανθρώπων για το Γιασεμί και τη σημασία που έχει για την Πλάκα. Η μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου έχει λήξει εδώ και χρόνια και ως νέοι ιδιοκτήτες πήραμε τη δύσκολη απόφαση να τον αξιοποιήσουμε εμείς, σεβόμενοι πάντα τη μοναδικότητα και την ιστορία της περιοχής. Στο κτίριο που αγοράσαμε άλλωστε στεγαζόταν ήδη το εστιατόριό μας, Lyra.  Η δικαστική απόφαση που εκδόθηκε, απλώς επιβεβαίωσε το δικαίωμά μας να προχωρήσουμε σε αυτή την αλλαγή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο όμιλος. 

Όπως εξηγούν μάλιστα, με την αγορά και επερχόμενη αξιοποίηση, στόχος δεν είναι να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της Πλάκας, αλλά να συνεχιστεί η παράδοσή της, προσφέροντας έναν χώρο αντάξιο της ομορφιάς και της αυθεντικότητάς της. Μένει λοιπόν να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις για να δούμε τι μέλλει γενέσθαι για το θρυλικό Γιασεμί. 

Η υγιεινή διατροφή στο εστιατόριο 

Μπορεί το κάθε μαγαζί να έχει διαφορετικό στιλ και προφίλ, όλα όμως στηρίζονται σε συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν να κάνουν τόσο με τη βιωσιμότητα και την ποιότητα των πρώτων υλών τους που στην πλειοψηφία τους είναι βιολογικές και προέρχονται από ντόπιους παραγωγούς, όσο και με την γενικότερη φιλοσοφία τους για το φαγητό που έχει μια πιο healthy μαγειρική προσέγγιση, καλύπτοντας και διατροφικές ιδιαιτερότητες όπως είναι η gluten free ή η vegan διατροφή. Αυτή τη healthy φιλοσοφία για το φαγητό την έφερε ο Δημήτρης μαζί του από το Los Angeles γιατί αυτήν ακολουθεί κι ο ίδιος στην προσωπική του ζωή από πάντα. Ήταν οι πρώτοι που έβαλαν τοπικές βιολογικές πρώτες ύλες στο εστιατόριό τους, ενώ από εκεί ξεκίνησαν και διάφορα άλλα trends που μπορεί σήμερα να είναι γνωστά, όμως τότε στην Ελλάδα δεν τα γνώριζε κανείς. Πρώτοι αυτοί χρησιμοποίησαν την κινόα εντάσσοντας στο μενού τους το ταμπουλέ με κινόα. Τότε η κινόα ούτε εκτός Ελλάδας δεν είχε προλάβει να γίνει μόδα. Το ίδιο συνέβη και με το κεφίρ, την moringa, αλλά και ό,τι νέο και διατροφικά ενδιαφέρον φροντίζουν να το εντάσσουν στα μενού τους, σε συνεργασία πάντα με τη διατροφολόγο τους Χριστίνα Κωστάρα.  

Nice n Easy


Lifestyle και υγιεινή διατροφή 

Πώς συνδυάζονται αυτά τα δυο τους ρωτώ και η απάντηση που παίρνω είναι πως από εκεί ξεκινά η υγιεινή διατροφή. Οι πρώτοι τους πελάτες ήταν ο κόσμος του lifestyle ο οποίος στήριξε την επιχείρηση στα πρώτα της βήματα. Ο ηθοποιός Μάνος Γαβράς ήταν ένας από αυτούς. Αρχικά ερχόταν κι έτρωγε στα μαγαζιά σαν πελάτης γιατί κι ο ίδιος ακολουθούσε υγιεινές τακτικές στη διατροφή του. Μετά έγιναν φίλοι και στη συνέχεια συνέταιροι σε κάποια από τα επόμενα project και μαγαζιά.  

Βραβεία ή καλό φαγητό;

Κάθε χρόνο βραβεύονται από διάφορους φορείς, εντός κι εκτός Ελλάδας, όμως για εκείνους η ουσία βρίσκεται αλλού: «Ο πελάτης θέλει να φάει καλό φαγητό, δεν τον ενδιαφέρουν τα βραβεία μας. Απλώς κοιτά το φαγητό που του προσφέρουμε να τον καλύπτουν ως προς τον τρόπο που τρώει. Εδώ έχουμε ένα μενού μεσογειακό που βασίζεται στα προϊόντα που αναφέραμε, αλλά καθημερινά έχουμε και πιάτα ημέρας που μπορεί να είναι ένα μαμαδίστικο κοκκινιστό, ένα ασιατικό ή μια ινδική σούπα, ανάλογα το πρόγραμμα. Η κουζίνα τώρα πια είναι παγκόσμια. Τα υλικά σήμερα πια μεταφέρονται με ταχύτητα και τα βρίσκουμε πιο εύκολα, αν και η προτεραιότητά μας είναι τα εγχώρια προϊόντα, έχουμε μόνιμους παραγωγούς που συνεργαζόμαστε, γιατί πάντα είναι πιο νόστιμο το προϊόν που παράγεται στον τόπο του. Μας ενδιαφέρουν τα άσχημα προϊόντα. Η άσχημη ντομάτα, το ατσούμπαλο αγγούρι, γιατί αυτά είναι πιο φυσικά και προσπαθούμε μαζί με τους μόνιμους να βρίσκουμε και νέους παραγωγούς, πηγαίνοντας σε βιολογικές λαϊκές» υποστηρίζει με πάθος ο Χρήστος. 

Nice n Easy


Οι πρώτες ύλες κι οι μικροί παραγωγοί

Αλήθεια, τώρα, πώς μπορεί να διαχειριστεί κάποιος έναν τόσο μεγάλο όγκο πρώτων υλών σε τόσα μαγαζιά; «Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε κατά 80% είναι πάνω κάτω ίδιες σε όλα τα μαγαζιά, αλλάζουν μόνο όσον αφορά στο concept. Μπορεί να μη χρησιμοποιώ παντού τα άλευρα που χρειάζομαι στο ιταλικό, αλλά το κρέας είναι κρέας, το μπρόκολο είναι μπρόκολο, η ντομάτα, ντομάτα και το αγγούρι, αγγούρι. Στα λαχανικά αυτό που μας ενδιαφέρει πάνω απ’ όλα είναι η εποχικότητα κι αυτήν προωθούμε στα μενού μας. Η Αθήνα είναι δύσκολος τομέας, η Μύκονος πιο εύκολος και η Κρήτη αστείρευτος, βρίσκεις ό,τι θέλεις στην ποσότητα που το θέλεις και σε ποιότητες που δεν έχεις ξανασυναντήσει. Έτσι είναι η επαρχία. 

Στη Μύκονο δε, είναι ακόμη πιο εύκολο να βρούμε τοπικές πρώτες ύλες. Γιατί οι Κυκλάδες είναι αγροτικά νησιά. Και στη Μύκονο συνεργαζόμαστε με κάποιους μόνιμους παραγωγούς. Σου φαίνεται παράξενο, κι όμως, έχουν μείνει κάτι γεροντάκια που ακόμα παράγουν. Ένας από αυτούς είναι ο Δαχτυλίδης στο Αγράρι που καλλιεργεί ένα άνυδρο ντοματίνι με σπόρο του παππού του που άμα το φας θα ξεχάσεις το όνομά σου από την νοστιμιά. Και ακόμη, χόρτα αυγά, τυροκομικά, αλλά μιλάμε για μικρές ποσότητες. 

Δίπλα στη Μύκονο είναι η Τήνος που έχει τεράστια γεωργική παραγωγή αλλά κι η Σύρος που βγάζει τα δικά της ξεχωριστά τυριά» λέει ο Χρήστος κι ο Δημήτρης συμπληρώνει: «Θέλω να βλέπω το πάθος και την αγάπη στα μάτια του γεωργού, να βλέπω τον ενθουσιασμό γι αυτά που παράγουν. Αυτό με συγκινεί βαθειά και γι’ αυτό θέλω να τους στηρίζω και να αναδεικνύω τα προϊόντα τους». 

Τι γεύση έχει η καλή ζωή;

Έχει μια νοστιμιά που πηγάζει από την απλότητα, από την φρεσκάδα και την εποχικότητα των υλικών. Καλή ζωή δεν είναι τα πολλά λεφτά. Μπορεί να είναι να βρίσκεσαι δίπλα στη θάλασσα, να πίνεις ένα ποτήρι κρασί που το έχεις φτιάξει εσύ ή κάποιος φίλος ή γείτονας και να είναι το πιο απλό κρασί του κόσμου αλλά να έχει τα αρώματα και τη γεύση της φύσης από την οποία έχει παραχθεί και στο πιάτο να έχεις μια ντομάτα, τρεις ελιές και λίγο ελαιόλαδο. Αυτή δεν είναι η Ελλάδα; Αυτοί που ζουν καλά και προσπαθούν να ζήσουν καλύτερα, αναζητούν το αυθεντικό.  

Στην Αθήνα υπάρχει μια πιο μόνιμη κατάσταση. Στη Μύκονο υπάρχει πάλι ένα ποσοστό 60% που είναι παλαιό προσωπικό πιο μόνιμο και το υπόλοιπο ανανεώνεται κάθε χρόνο. Δεν υπάρχουν ντόπιοι να δουλέψουν και τα παιδιά δεν είναι μόνο από την Αθήνα, αλλά από όλη την Ελλάδα.     

Στο concept ή το location αναζητούν την επιτυχία;

«Ή ξεκινάμε από το concept και ψάχνουμε το σημείο ή από το σημείο και αναζητάμε το concept που πιστεύουμε πως θα ταιριάζει» μου εξηγεί ο Χρήστος. Για παράδειγμα, το Amorus project της Κηφισιάς που είναι ένα ιταλονεοϋορκέζικο μπαρ εστιατόριο, το μεταφέρουν και στην Ιμπιζα με την ίδια ατμόσφαιρα και διακόσμηση και το ίδιο πάνω κάτω μενού. Είναι ένα concept που πιστεύουν πως λείπει από εκεί. Το δουλεύουν ήδη δυο χρόνια και είναι θέμα ημερών να ξεκινήσει την λειτουργία του. Το μαγαζί βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και στεγάζεται σε ένα νεοκλασσικό κτίριο του 1800 που παλιά λειτουργούσε σαν σινεμά και θέατρο. 

Η επιτυχία έχει μυστικά;

«Το μυστικό της επιτυχίας στη ζωή είναι οι καλές συνήθειες. Να είσαι τίμιος, σωστός εργατικός και καθαρός» υποστηρίζει ο Δημήτρης, κάτι που έμαθε από τον πατέρα του και με αυτό προσπαθεί να πορεύεται πάντα. Ο Χρήστος συμπληρώνει πως σημαντικό ρόλο παίζει η σταθερότητα την οποία προσφέρει μια επιχείρηση στον πελάτη της. “Τη γεύση τη διδάσκεις και την πιάνεις στο 80-90%, γιατί ξέρεις από πού προμηθεύεσαι τις πρώτες ύλες σου με βάση τις προδιαγραφές σου. Όλα τα άλλα είναι τα δύσκολα. Η υψηλή φορολογία, το πώς αλλάζουν στην αγορά τα χρηματοοικονομικά δεδομένα, πόσο καλό είναι το οικονομικό επίπεδο του κόσμου στον οποίο απευθύνεσαι, αν βρίσκεσαι σε τουριστικό σημείο και είναι μια καλή χρονιά τουριστικά ή όχι. Εκεί δουλεύεις ως επί τω πλείστον με ξένους. Όλα αυτά αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργεί ένα μαγαζί.  

Nice n Easy


Και το μυστικό της καλής συνεργασίας; 

«Με τον Δημήτρη είμαστε πια αδέλφια, ξεκινήσαμε και προχωράμε μαζί σε όλα. Οταν υπάρχει ειλικρίνεια και οι χαρακτήρες ταιριάζουν και περνάς όλες τις μάχες μαζί με τον άλλον δένεσαι. Η επιβίωση έχει μεγάλη μάχη κι εκεί κρίνονται οι σχέσεις και οι συνεργασίες. Να σου πω ένα μεγάλο μυστικό; Μεγάλωσα. Αν ήξερα είκοσι χρόνια πριν ό,τι ξέρω τώρα, δηλαδή πόσο δύσκολη είναι αυτή η δουλειά, δεν θα την έκανα. Δεν μιλάω για τη μαγειρική, για το να κάνω εστιατόρια λέω. Δεν σηκώσαμε μύτη, δεν κάνουμε τρέλες, τα περισσότερα PR είναι στα μαγαζιά μας, για να σιγουρέψουμε ότι ο κόσμος τρώει και περνάει καλά». 

Η γοητεία της εστίασης

«Όλο αυτό το κάνουμε από έρωτα», με διαβεβαιώνει ο Χρήστος. «Υπάρχουν καλύτερες, πιο εύκολες και πιο προσοδοφόρες δουλειές όπως δωμάτια, ξενοδοχεία ή υπηρεσίες. Όμως εμείς αυτά μάθαμε, αυτά κάναμε. Εγώ μάγειρας ήμουν, που ξεκίνησα από τη λάντζα, ο Δημήτρης εστιάτορας που ξεκίνησε από σερβιτόρος. Εμείς επιβιώσαμε γιατί τη μάθαμε από χαμηλά αυτή τη δουλειά που είναι η πιο πολύπλοκη, δύσκολη και ιδιαίτερη δουλειά του κόσμου. Είναι σέρβις, παραγωγή, διαχείριση ανθρώπων και πρώτων υλών. Έχει δέκα παραμέτρους και οι εννιά από αυτές είναι ρευστές. Η μόνη σταθερή που έχεις είναι το location, η διεύθυνση και το τηλέφωνο δηλαδή. Αυτό που κάνουμε μέχρι σήμερα με αγάπη αφοσίωση και όραμα δεν θα υπάρχει πια. Σύντομα θα αλλάξει ό,τι γνωρίζουμε για τον τρόπο που παράγουμε, για τον τρόπο που σερβίρουμε, που πουλάμε, που τρεφόμαστε. Είναι τόσος πολύς ο πληθυσμός που δεν θα μπορεί να τρέφεται πια όπως μεγαλώσαμε εσύ κι εγώ. Εμείς ήμασταν ευνοημένοι, όμως τα παιδιά μας θα τρέφονται διαφορετικά». 

Nice n Easy


Κοινωνικό έργο 

«Τόσο ο Δημήτρης όσο κι εγώ αγαπάμε την κοινωνία και μας αρέσει να προσφέρουμε» μου εξηγεί ο Χρήστος. Εδώ είμαστε συνέταιροι με την καλύτερη MKO που έχει γίνει ποτέ στον κόσμο, τους γιατρούς καρδιάς και την κυρία Ελένη Σωτηρίου. Έχουν βραβευτεί από τον ΟΗΕ και από αλλού. Δημιουργήθηκε πριν από 20-25 χρόνια και πάνε σε όλη τη γη όπου υπάρχει ανάγκη. Σου λένε δεν θέλουμε χρήματα, πάρε αυτά τα φάρμακα και φέρτα μας. Επίσης συνεργαζόμαστε με την Εκκλησία, στέλνουμε φαγητό σε γηροκομεία, έχουμε κατά καιρους συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού. Κάνουμε κοινωνικό έργο αλλά είναι κάτι που δεν μας αρέσει να βγάζουμε προς τα έξω. Το κάνουμε γιατί το πιστεύουμε και το αγαπάμε. Κάνε το καλό και ρίξτο στο γυαλό δεν λένε;