Έχεις παρατηρήσει τελευταία πως όλο και περισσότερος κόσμος βγαίνει νωρίς για ποτό, δεν ξενυχτάει τόσο ή αν βγει βράδυ προτιμά να πάει για περπάτημα παρά σε κάποιο μπαράκι; Κι όμως, πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο αλλαγής τρόπους σκέψης και νοοτροπίας.
Για παράδειγμα, στο Λονδίνο ο χώρος διασκέδασης Tramp ανοίγει ένα κέντρο ευεξίας 1.500 τετραγωνικών μέτρων με το όνομα Tramp Health. Ενώ στη Riviera Maya στο Μεξικό, το Rosewood Mayakoba προσφέρει πλέον στους επισκέπτες του προγράμματα μετά τη δύση του ηλίου, όπως γιόγκα στο φως του φεγγαριού και γιορτές πανσελήνου με μπαρ χωρίς αλκοόλ.
Ακόμα και στην Ίμπιζα, το νησί των Βαλεαρίδων, γνωστό για τη διασκέδαση και τα πάρτι, το νέο Soho Farmhouse Ibiza ξεκινά προγράμματα υγείας και αποτοξίνωσης, επιχειρώντας να καθιερωθεί ως καταφύγιο χαλάρωσης.
Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας προσαρμόζονται σε μια πολιτισμική μετατόπιση που τοποθετεί την ευεξία ως κορυφαία προτεραιότητα - καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι επικεντρώνονται στην υγεία τους και λιγότερο στις ατελείωτες βραδιές με μπουκάλια στα μπαρ.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Gallup, μιας από τις πιο γνωστές και παλιές εταιρείες δημοσκοπήσεων και κοινωνικών ερευνών στον κόσμο, παρατηρήθηκε το πιο χαμηλό, ιστορικά, ποσοστό Αμερικανών, 54%, το οποίο δήλωσε ότι πίνει αλκοόλ - το μικρότερο ποσοστό από το 1939, όταν η Gallup άρχισε να παρακολουθεί το θέμα. Μάλιστα η αντίληψη ότι ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι βλαβερή για την υγεία είναι πλειοψηφική για πρώτη φορά, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.
Το νέο πρόγραμμα του ξενοδοχείου Rosewood Mayakoba απευθύνεται σε έναν διαφορετικό τρόπο «νυχτερινής εξόδου», ο οποίος αντικατοπτρίζει αυτή την τάση. Από τις 8 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να αντικαταστήσουν το δείπνο και τα ποτά με ασκήσεις αναπνοής, βραδινή βουτιά σε παγωμένα νερά ή ένα τελετουργικό με κακάο για την παρασκευή παραδοσιακής μεξικανικής σοκολάτας. «Για μένα, αυτό έχει να κάνει με το να ακούμε τους επισκέπτες και τι πραγματικά θέλουν σήμερα», λέει ο Edouard Grosmangin, γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου. «Η ζήτηση πλέον ξεπερνά τα μασάζ και τις περιποιήσεις προσώπου στο σπα».
Ακόμα και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες παρατηρούν ότι οι προτιμήσεις αλλάζουν. «Πολλοί από τους πελάτες μας εγκαταλείπουν τα ταξίδια με αλκοόλ και διασκέδαση, για να ζήσουν πιο μοναδικές εμπειρίες ευεξίας», παραδέχεται η Carolyn Addison, επικεφαλής προϊόντων στην ταξιδιωτική εταιρεία Black Tomato. «Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που έχουμε δει είναι η κολύμβηση σε φυσικά νερά - δηλαδή σε λίμνες, ποτάμια, θάλασσες, ακόμα και κρύες πηγές», συνεχίζει. «Αυτό είναι εξαιρετικά δημοφιλές παντού, ακόμη και στους πελάτες μας από πόλεις όπως το Δουβλίνο, η Αμβέρσα και το Όσλο. Υπάρχει κάτι λυτρωτικό σε αυτή τη δραστηριότητα, που προσφέρει μια αίσθηση ελευθερίας». Ακόμη και η νότια Γαλλία, λουσμένη στον ήλιο και το ροζέ κρασί, βλέπει αυξανόμενη ζήτηση για εμπειρίες ευεξίας.
Αυτές οι νέες προσφορές ευεξίας γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικές, καθώς η τάση του «τουρισμού ευεξίας» - που αποτιμάται στα 720 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Global Wellness Institute - αναπτύσσεται εκθετικά σε δημοτικότητα. Οι επισκέπτες είναι πλέον πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για δραστηριότητες, όπως γιόγκα κάτω από τα αστέρια ή αναρρίχηση σε βουνά και εκδρομές πεζοπορίας, ενώ ξοδεύουν λιγότερα στα μπαρ.
Πηγή: The Washington Post