Ας μη γελιόμαστε, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό εικόνων και βίντεο που βλέπουμε στα social media να αφορούν φαγητό. Έξοδοι, εστιατόρια, μπαρ, καφέ, πρώτο πιάτο, δεύτερο πιάτο, τρίτο πιάτο και μετά και στο σπίτι: συνταγές, πειραματισμοί, πρώτο στάδιο της συνταγής, τελικό αποτέλεσμα.

Στην αρχή περισσότερο στο Instagram και πλέον, με το TikTok να έχει την πρωτοκαθεδρία, όλοι έχουμε γίνει food vloggers, ακόμη και αν δεν δηλώνουμε τέτοιοι. Πολλοί μάλιστα πέρα από το να καταγράφουν στιγμές, μοντάρουν και ανεβάζουν τα δικά τους βίντεο όπου μιλούν για το εστιατόριο το οποίο επισκέφτηκαν (με κανονικό σπικάζ), χωρίς καν να είναι vloggers.

@iviethefoodie I visited and ranked the 10 “Viral” food spots in LA! It was my first time visiting so don’t come for me 😫! I love how i get progressively more passionate about each food spot as the list goes down 😂! Check it out: 10. 🍔 In-N-Out @innout: Double Double burger and animal style fries 9. 🍩 Sidecar Doughnut @sidecardoughnuts: Salted Malted Cookie Dough Donut 8. 🌯 Flake @veniceflake: Their biggest burrito (i forgot the name) 7. 🌮 Leo’s Tacos @leostacostruck: Al Pastor ($2.25 each) 6. 🍣 Sugarfish @sugarfishbynozawa: Nozawa Trust me 5. ☕️ Urth Caffe @urthcaffe: Pecan sticky bun, chocolate pistachio croissant, spanish latte 4. 🍳 Egg Tuck @eggtuck: Bacon egg and cheese sandwich 3. 🍦 Afters Ice Cream @aftersicecream: Milky bun with mint chip ice cream Watch until the end for 2 & 1 😏! • #iviethefoodie#laeats#wheretoeatla#viralfoodla#losangeles #losangelesfood #latacos #laburger #innout #latourist #miamifoodie ♬ What You Need (Instrumental) - KAYTRANADA

Κάπως έτσι, όλοι έχουμε γίνει τελικά κριτικοί εστιατορίων, αφού πια μπορούμε όχι απλά να πούμε και να δείξουμε όσα θέλουμε, αλλά να μας δει ένα τεράστιο εύρος κοινού, να ταυτιστεί ή να διαφωνήσει μαζί μας και τελικά, να το επηρεάσουμε, ακόμη και αν δεν το κάνουμε ως επάγγελμα.  Άλλοι το κάνουν καλύτερα και άλλοι χειρότερα, όμως σίγουρα σε όλους δίνεται το «βήμα». 

Τώρα και με αστεράκια

Τα πράγματα όμως μόλις έγιναν λίγο πιο σοβαρά, αφού πλέον το TikTok, βλέποντας το τεράστιο ενδιαφέρον και το συνεχές engagement των χρηστών όσον αφορά στο φαγητό, πρόσθεσε ένα νέο feature (όχι παντού, βέβαια, μέχρι στιγμής), μέσα από το οποίο οι χρήστες μπορούν να γράφουν πια κανονική κριτική, απευθείας μέσω της πλατφόρμας. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να βάζουν αστέρια, ανάλογα με το πόσο τους άρεσε ή όχι ένα μέρος για φαγητό, ποτό, καφέ ή street food.

Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι απλώς να προσθέσουν με tag το account του μαγαζιού, να επιλέξουν τα αστεράκια που θέλουν να βάλουν και στη συνέχεια, σε νέο παράθυρο, να γράψουν αναλυτική κριτική.

Η άποψη του κοινού λοιπόν ενισχύεται ακόμη περισσότερο, όπως και ο διαμοιρασμός, με τις επιχειρήσεις εστίασης να έχουν πια όλα τα μάτια  -και τις «κακές γλώσσες» - στραμμένα πάνω τους.