Μάλλον θα είναι ψέμα αν πούμε ότι υπάρχει άνθρωπος που δεν του αρέσει η πίτσα. Αφράτη, πληθωρική, American style, με μπόλικα υλικά και τυριά που λιώνουν στο στόμα, ή με λεπτό ζυμάρι, αυθεντική ιταλική. Οι παραλλαγές σε υλικά, όσον αφορά στην αγαπημένη μας στρογγυλή ζύμη είναι πλέον πραγματικά αμέτρητες – αν και κάποιοι διαχρονικοί ορκίζονται πάντα σε μία μίνιμαλ και αρωματική μαργαρίτα. 

Ίσως αυτούς να παραξένεψαν τα κομμάτια ανανά όταν έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους σε πίτσα ως κάτι εντελώς παράταιρο. Μα φρούτο στην πίτσα; Η απόφαση ήρθε μετά από τον πειραματισμό ενός Καναδού σεφ το 1960 να βάλει κονσερβοποιημένο ανανά πάνω σε μία πίτσα με ζαμπόν. Ο ελληνικής καταγωγής Sam Panopoulos και ο αδελφός του, ονόμασαν αυτή την πίτσα χαβανέζικη, «παραβιάζοντας» κάθε ιταλικό κανόνα για αυθεντική πίτσα και προκαλώντας αντιδράσεις και διχασμό που ακόμη και σήμερα, καλά κρατεί. 


Η χρυσή πίτσα

Γιατί τα είπαμε όμως όλα αυτά; Γιατί χρόνια ολόκληρα μετά από όλα αυτά, μία πιτσαρία στο Νόργουιτς της Αγγλίας έβαλε πίτσα με ανανά στο μενού της online χρεώνοντας 100 λίρες, τουτέστιν -για να σε γλυτώσουμε από υπολογισμούς- 118,60 ευρώ! Ναι, σωστά διάβασες. Η συγκεκριμένη πίτσα βρίσκεται μάλιστα δίπλα σε κλασικές όπως η pepperoni, η οποία πωλείται προς 13,90 λίρες ή αλλιώς 16,50 ευρώ. 

«Ναι, για 100 λίρες μπορείτε να το έχετε. Παραγγείλτε και σαμπάνια! Γιατί όχι, τέρατα!», γράφει ειρωνικά η νέα καταχώρηση στο μενού της Lupa Pizza στην εφαρμογή Deliveroo. 

Το γιατί το έκανε όλο αυτό είναι ακόμα πιο παράξενο! Ο λόγος είναι για να αποθαρρύνει το κοινό από το να την παραγγείλει, θεωρώντας πως κάτι τέτοιο είναι ενάντια στις αρχές τους για το πώς πρέπει να είναι μία καλή πίτσα. «Λέω "όχι" στον ανανά», δηλώνει ο επικεφαλής σεφ της Lupa, Κουίν Τζιανοράν, μιλώντας στο CNN, ενώ συμπλήρωσε ότι «οι αδερφοί Panapoulos συνδύασαν κινεζικές γλυκόξινες γεύσεις με ένα παραδοσιακό ιταλικό προϊόν. Είναι πολύ αμφιλεγόμενο, γιατί κάποιοι το αγαπούν και κάποιοι το μισούν. Εμείς παίρνουμε θέση». 

Μέχρι στιγμής, όπως είναι και εύλογο άλλωστε, δεν έχει γίνει καμία παραγγελία για την πίτσα των 100 λιρών, επιβεβαίωσε ο Τζιανοράν στο ίδιο μέσο. 

Το φλέγον ζήτημα βέβαια βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και υπό εξέταση, αφού μέχρι και δημοσκόπηση για το αν θέλουμε τελικά ανανά στην πίτσα μας ή όχι, δημοσιεύθηκε στην τοπική εφημερίδα Norwich Evening News, με τον ανανά να κερδίζει προς το παρόν με ποσοστό 62%, ενώ ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν η τιμή των 100 λιρών θα εφαρμοστεί και στο φυσικό κατάστημα.

«Λυγίζουν» και οι Ιταλοί; 

Παρά τις απόψεις που διίστανται και ενώ ο ανανάς παραδοσιακά αποφεύγεται από τους Ιταλούς pizzaiolo, πριν από έναν χρόνο ο ναπολιτάνος Gino Sorbillo εισήγαγε στο μενού του εστιατορίου του στη Via dei Tribunali, την πιο γνωστή πιάτσα για πίτσα στη Νάπολη, την παγκόσμια πρωτεύουσα της πίτσας, μια πίτσα με ανανά, γεγονός που επίσης δίχασε. Η πρόθεσή του, όπως είπε, ήταν να «καταπολεμήσει τις διατροφικές προκαταλήψεις». Εσύ, τι προτιμάς;