Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς που τρομάζουν στη θέα των προειδοποιητικών μηνυμάτων που υπάρχουν στις συσκευασίες των τσιγάρων σε μία προσπάθεια να μειωθεί το κάπνισμα και, εν τω μεταξύ, τρως κρέας, μην πας στην Ελβετία. 

Και αυτό γιατί εκεί πλέον ισχύει νέος νόμος σύμφωνα με τον οποίο οι συσκευασίες κρεάτων πρέπει να έχουν πάνω τους προειδοποιητικά μηνύματα που θα αποτρέπουν τους καταναλωτές να τα αγοράζουν. Όπως ακριβώς γίνεται με τα πακέτα των τσιγάρων, όσον αφορά τις καρδιακές παθήσεις, τον καρκίνο και άλλες ασθένειες. Υποσιτισμένα ζώα ή ζώα που έχουν υποστεί κακοποίηση γενικώς, εικόνες από μεγάλες πυρκαγιές, και λιωμένους παγετώνες θα βρίσκονται πάνω σε συσκευασίες σε μπριζόλες και άλλα κρεατικά, ακόμη και αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα. 

Καθώς λοιπόν οι πελάτες θα περπατούν αμέριμνοι δίπλα στα ψυγεία του σούπερ μάρκετ διαλέγοντας τα απαραίτητα, θα έρχονται αντιμέτωποι με αυτές τις σοκαριστικές εικόνες. Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος της εκστρατείας: να επηρεάσει συναισθηματικά τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που έχει η κατανάλωση ζωικών προϊόντων και, βέβαια, σχετικά με την κακοποίηση των ζώων. 

Η πρόταση για τη νομοθεσία βασίζεται σε στοιχεία της IPCC, σύμφωνα με τα οποία η κτηνοτροφία ευθύνεται για σχεδόν το 15% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κυρίως λόγω της παραγωγής μεθανίου και της αποψίλωσης των δασών. 

Όπως ήταν αναμενόμενο, το ενδεχόμενο αυτό έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων και διχασμό ανάμεσα σε καταναλωτές, vegan και μη και παραγωγούς, οι οποίοι κάνουν λόγο για στιγματισμό. 

Η τολμηρή πρόταση βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο και μένει να δούμε αν τελικά θα ισχύσει.  
Συγκεκριμένα, η απαίτηση των εν λόγω επισημάνσεων από την ελβετική κυβέρνηση τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου και συνοδεύτηκε από μεταβατική περίοδο 2 ετών. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων εστιατορίων και μικρών εταιρειών που προσφέρουν αυτού του είδους τα τρόφιμα.